בשיעור זה של האקדמיה להורים למדנו איך לגרום לילד להיות חרוץ, לסדר את החדר שלו במהירות שיא, לסייע בעבודות הבית, והכי חשוב לשפר בצורה דרמטית את מצב רוחו ואת המורל הכללי שלו. איך עשינו את הקסמים האלו? פשוט! ראינו מה קורה לכל אחד מאיתנו כאשר הוא נמצא במצב של תפוקה גבוהה. דהיינו מה קורה כאשר הוא מצליח להשלים משימות בעלות ערך. ראינו לעומת זאת מה מייצרים סביבם אותם אנשים שהתפוקה אינה נמצאת בראש מעיניינהם. ראינו כיצד הם זורעים דמורליזציה ומסכנים את כל הסובבים אותם. וממש לא רצינו שאלה יהיו הילדים שלנו.
אז ברגע שזיהינו את הקשר בין מורל לתפוקה וראינו איך כל הדוגמאות שלנו להצלחה בחיים היו קשורת להצלחה בעשיית דבר מה, הבנו שאנו חייבים לייצר לילדים שלנו מספיק משימות בעלות ערך על מנת שגם הם ירגישו שיש להם תפוקה וערך. וכך מילאנו את הלוח בשורת משימות, החל מעזרה בחיפוש משהו באינטרנט, עבור בזריקת בקבוקים למחזור וכלה בציור, בניית מגדל מלגו או הורדת הזבל. כל משימה שיש בצידה עשייה כלשהי ושניתן לתת לה תוקף כבעלת ערך התקבלה לרשימה וכך יצאנו לדרך מצויידים במשימות שיהפכו את הילדים שלנו לשמחים ומאושרים יותר תוך הבנה מלאה שילדים כאלה רבים פחות עם אחיהם, אלימים פחות, משתפים פעולה עם הוריהם, מקשיבים להם ומוכנים לראות את עצמם כחלק משמעותי ואחראי על הקבוצה המופלאה הזו שנקראת משפחה.
היה כיף!
עוזי