הקבוצה המופלאה הזו שנקראת משפחה

Email

בשיעור זה של האקדמיה להורים למדנו איך לגרום לילד להיות חרוץ, לסדר את החדר שלו במהירות שיא, לסייע בעבודות הבית, והכי חשוב לשפר בצורה דרמטית את מצב רוחו ואת המורל הכללי שלו. איך עשינו את הקסמים האלו? פשוט! ראינו מה קורה לכל אחד מאיתנו כאשר הוא נמצא במצב של תפוקה גבוהה. דהיינו מה קורה כאשר הוא מצליח להשלים משימות בעלות ערך. ראינו לעומת זאת מה מייצרים סביבם אותם אנשים שהתפוקה אינה נמצאת בראש מעיניינהם. ראינו כיצד הם זורעים דמורליזציה ומסכנים את כל הסובבים אותם. וממש לא רצינו שאלה יהיו הילדים שלנו.

אז ברגע שזיהינו את הקשר בין מורל לתפוקה וראינו איך כל הדוגמאות שלנו להצלחה בחיים היו קשורת להצלחה בעשיית דבר מה, הבנו שאנו חייבים לייצר לילדים שלנו מספיק משימות בעלות ערך על מנת שגם הם ירגישו שיש להם תפוקה וערך. וכך מילאנו את הלוח בשורת משימות, החל מעזרה בחיפוש משהו באינטרנט, עבור בזריקת בקבוקים למחזור וכלה בציור, בניית מגדל מלגו או הורדת הזבל. כל משימה שיש בצידה עשייה כלשהי ושניתן לתת לה תוקף כבעלת ערך התקבלה לרשימה וכך יצאנו לדרך מצויידים במשימות שיהפכו את הילדים שלנו לשמחים ומאושרים יותר תוך הבנה מלאה שילדים כאלה רבים פחות עם אחיהם, אלימים פחות, משתפים פעולה עם הוריהם, מקשיבים להם ומוכנים לראות את עצמם כחלק משמעותי ואחראי על הקבוצה המופלאה הזו שנקראת משפחה.

היה כיף!

עוזי

Email

תגובות

מה דעתך?

על אודות עוזי מירון - מרצה בכיר של האקדמיה להורים

אני מתנדב משנת 2003 בעמותה לשגשוג ובטחון במזה"ת מפעילת פרוייקט 'הדרך אל האושר'. אני מנהל אקדמי במרכז הישראלי לניהול העוסק בשיפור מתמיד של איכות הניהול בישראל, ע"י קורסים, סדנאות וכנסים, הכוללים ידע מקצועי מתקדם וכלים ישומיים למנהלים בכירים. במקביל אני עוסק בייעוץ שיווקי וביצירת תכנים שיווקיים לחברות וארגונים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה חוויות מ-'האקדמיה להורים', עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*